Mediul online oferă tuturor posibilitatea de a găsi soluții rapide pentru majoritatea activităților de zi cu zi, de la cele mai complexe, până la cele mai simple, precum cumpărăturile. Tendința de a achiziționa aproape orice de pe Internet a luat o mare amploare în ultimii ani, drept urmare, tot mai multe magazine online au început să se dezvolte. Ușurința de a obține orice și oricând dorim, a dus la necesitatea afacerilor din comerț de a utiliza soluții software, dincolo de cele folosite de magazinele clasice, care deja erau familiarizate cu instrumente destinate forței de vânzări cum ar fi cele de tip SFA.
Anul 2020 a fost unul propice dezvoltării segmentului de comerț electronic, care a înregistrat o creștere de 32% la nivel global. Concurența între magazinele online devine tot mai mare, o dată cu creșterea masivă a numărului acestora. Fiecare magazin online își dorește să ajungă lider de piață, însă acest lucru depinde, în cea mai mare parte, de preferințele consumatorilor. Soluțiile de integrare ERP cu magazinul online oferă un avantaj competitiv major în industria de comerț electronic, deoarece asigură buna gestionare a fluxului de informații și contribuie la o mai bună experiență a utilizatorilor pe site.
Conectivitatea, factorul de dezvoltare al magazinelor online
Nevoia oamenilor de a avea acces rapid la orice informație sau la orice produs a crescut rapid, odată cu avansul tehnologic. Pentru a face față cererilor masive, magazinele online au la dispoziție soluțiile WebAPI care facilitează accesul la informații și fluxul de date între toate entitățile implicate în lanțul logistic, de la furnizori și până la client. WebAPI-ul integrează toate elementele din magazinele online, indiferent de tipul sau de structura acestora. Această soluție software se dovedește a fi un real ajutor afacerilor care își vând produsele sau serviciile în mediul online, oferind eficiență, agilitate și cel mai important – o experiență mai bună a clienților.
Avantajele utilizării unei soluții WebAPI:
- Conectivitate între oameni, platforme și date;
- Acces rapid la orice informație;
- Simplificarea tranzacțiilor și optimizarea proceselor;
- Îmbunătățirea experienței utilizatorilor;
- Sporirea securității online;
- Dezvoltarea unui nou model de afacere, orientată spre dezvoltare.
Odată cu intrarea supermarket-urilor și a magazinelor alimentare pe piața de comerț electronic, cumpărăturile online au devenit o activitate zilnică. Magazinele fizice încep să își piardă din popularitate, având în vedere faptul că oamenilor le este mai comod să își comande orice au nevoie și să le fie livrat rapid, chiar la ușă. Numărul tot mai mare de comenzi în magazinele online poate reprezenta o adevărată provocare, atâta timp cât informațiile nu sunt gestionate eficient. Clienții au așteptarea de a vedea în timp real starea comenzii lor și mai mult decât atât, doresc livrări cât mai rapide. Integrarea tuturor datelor într-o singură unitate răspunde acestor cerințe ale clienților, eliminând astfel riscul pierderilor de informații și scurtând astfel și timpul de livrare.
Concluzie
Pentru a putea face față numărului tot mai mare de comenzi din mediul online și în același timp, pentru a-și mulțumi clienții, magazinele online trebuie să asigure un flux continuu de date pentru toate entitățile care fac parte din lanțul logistic și contribuie la desfășurarea activităților. Lipsa accesului la informații reprezintă principala barieră în eficientizarea activității, motiv pentru care magazinele online au nevoie de soluții de integrare de tipul WebAPI. Adaptarea la cerințele pieței și asigurarea unei bune experiențe a utilizatorului reprezintă avantajul competitiv de care are nevoie un magazin online pentru a ajunge în topul preferințelor.