Chef Alex Petricean spune Povestea Gustului într-un eveniment marca IQOS

IQOS – Povestea gustului a fost evenimentul organizat de Philip Morris Romania care a lansat o nouă aventură a gustului.

Chef Alex Petricean spune Povestea Gustului într-un eveniment marca IQOS

„În definitiv, scopul vieții este să fie trăită, să-i guști din plin experiența (…).' (Eleanor Roosevelt)

Doar o femeie puternică poate să exprime într-o frază sensul vieții și să îl alăture atât de curajos cu gustul și experiența. Și doar un brand puternic poate să facă același lucru în realitate. IQOS – Povestea gustului a fost evenimentul organizat de Philip Morris Romania care a lansat o nouă aventură a gustului. În inima Bucureștiului, invitații au descoperit gusturi inedite și au avut parte de o experiență sinestezică, care i-a provocat și le-a lărgit orizonturile. Totul sub privirea atentă a unuia dintre cei mai iubiți bucătari români ai momentului.

Am început cu zacuscă cu zmeură, o roată crocantă cu pudră de sfeclă roșie și zmeură deasupra. A urmat un MBS reinventat, un nigiri de mămăliguță cu un interior de brânză de burduf și smântână afumată cu o cremă de caș afumat. Deasupra vine o zăpadă de urdă cu un mix de zăpadă de zmeură care îi adaugă gustul acrișor și floral.'

Să-l auzi pe Alex Petricean vorbind despre mâncare este o experiență în sine. Simți fiecare cuvânt în profunzimea papilelor gustative și primul lucru pe care-l faci e să cauți telefonul ca să faci o rezervare la „NOUA Bucătărie Românească'.

Noi, bucătarii, suntem ca artiștii, facem meseria asta ca să vedem fericirea pe fața oamenilor. De multe ori e greu să o primești, pentru că oamenii sunt mai reținuți, mai ales în România.'

A renunțat la scrimă și la o carieră în industria publicității ca să aleagă bucătăria. Și nu e deloc o treabă simplă, pentru că, pe lângă efortul pe care îl presupune meseria căreia i s-a dedicat, Alex mai are de luptat și cu prejudecățile. Pentru că nu e ușor să ai curajul să ieși din zona de confort, să lași în urmă aromele familiare și să îmbrățișezi senzații noi.

„Ca chef, cel mai greu mi-a fost să creez un dialog cu consumatorul. De multe ori eram dezamăgit sau frustrat când oamenii făceau referire tot la bucătăria pe care o fac ei acasă și mi-am dat seama că, dacă propun chestii noi, nu fac neapărat bine. Dar am găsit o cale. I-am ascultat. M-am întrebat: ce vrea omul ăsta de la mine? Și am știut că eu pot să-i dau ce-și dorește el, dar pot să-i dau în stilul meu. Din momentul ăla, mi-am dat seama că așa pot să-l sensibilizez, că pot să-i ofer o altă viziune asupra unui fel de mâncare pe care el îl cunoaște. Ceafa cu cartofi prăjiți sună la fel în meniu, dar se prezintă cu totul altfel în farfurie, cum nu ți-ai închipuit vreodată. În același timp, datoria mea e să am grijă să nu-i înșel așteptările și să-i conduc gustul în aceeași direcție în care sunt așteptările lui. La un nivel mult mai elevat, dar în aceeași direcție.'

După o epocă în care am fost obișnuiți să tratăm mâncarea doar ca pe răspunsul la o nevoie elementară, începem în sfârșit să învățăm cum să apreciem cu adevărat un fel inovativ. Suntem într-un moment extrem de favorabil în România, crede Alex, pentru care consumatorul este principalul barometru în propria evoluție. 

„Noi trebuie să creștem odată cu publicul. Dacă noi am face trei pași înainte fără să îi aducem și pe clienții noștri lângă noi, am produce o ruptură între noi și ei. Ne-am poziționa înaintea vremurilor, am fi prea avangardiști, prea neînțeleși ca să primim reacția pe care ne-o dorim. Așa că am ales să construim un alfabet de care aveam nevoie în dialogul cu publicul de restaurant din România, un nou abecedar în care am putut să strecor și feluri experimentale, care construiesc, feluri de educație, care îți împing un pic limitele și te încurajează să fii mai curios data viitoare. Pentru mine aici e de fapt provocarea în fiecare zi: să văd, să observ cât de bine sunt primite felurile de mâncare experimentale – când simt un răspuns favorabil, mă încurajează să fac pași înainte în direcția potrivită. Când, dimpotrivă, simt că ceva nu e bine primit, o să știu că nu e cazul să împing limitele în direcția aceea, pentru că oamenii nu primesc prea bine lucrurile extrem de inovative, așa că o să reduc puțin ritmul și o să mă rearmonizez cu el. Asta e foarte important, mai ales într-o țară care are de depășit niște perioade stigmatice: tu trebuie să mergi în același ritm cu oamenii. Pentru că, dacă eu aș face mâncare pentru mine, probabil nivelul ar fi prea ridicat, iar restaurantul ar fi gol. Și nimeni nu vrea un restaurant gol, pentru că frumusețea unui restaurant e să fie plin, să ai oameni cu care să discuți, să le vezi satisfacția.'

La „NOUA Bucătărie Românească', Alex încearcă să ofere experiențe, nu doar mâncare în farfurie, așa că evenimentul IQOS i s-a potrivit mănușă, cu tot cu provocarea de a folosi zmeura într-un meniu de degustare. Mai ales că zmeura este un ingredient extrem de complex ca gust, care poate să fie și dulce și acrișoară, și desert, dar, în același timp, și să nuanțeze un element sărat.

„Pentru că suntem în România, a fost interesant să punem zmeura în preparate precum șalăul de Olt sau MBS și ne-am gândit cum am putea să elevăm felurile noastre de mâncare. Ele sunt deja consacrate în restaurantul nostru, dar touch-ul acesta de zmeură a fost în primă audiție în cadrul evenimentului.'

Fiecare preparat a fost întâmpinat cu aplauze, iar Alex a povestit ideea din spate, pentru că, atunci când ai ocazia să povestești despre actul creativ, reușești să sensibilizezi lumea și să o faci să înțeleagă că nu sunt doar niște ingrediente într-o farfurie, ci e o idee și, bineînțeles, un efort de echipă. Iar publicul a fost încântat de rezultat.

„Au fost extrem de fericiți și au apreciat toată desfășurarea artistică a serii și li s-a părut că bucătăria pe care am propus-o a fost extrem de potrivită cu evenimentul. Iar pentru noi, ca echipă, din toți anii ăștia de experiență, a fost evenimentul la care am ieșit cu succes din spațiul nostru și am reușit să atingem calitatea din propria bucătărie.'

Suntem în plin avânt al identității gastronomice, iar bucătăria, ca orice artă, se hrănește din emoțiile consumatorului. Vedem, auzim, gustăm, simțim întregul proces, începem să căutăm mai degrabă experiența, pentru că ea este creatoare de emoții. Iar pentru Alex Petricean, e clar că ce s-a întâmplat în cadrul evenimentului IQOS a rămas în sufletul oamenilor ca un experiment complex, în legătură profundă cu emoțiile pe care le-a scos la suprafață.

„Când reușești prin ceea ce faci să stârnești intrigă, să produci reacții în sufletul publicului tău, e clar că ai reușit să intri în zona care se dă greu uitării, iar evenimentul IQOS – Povestea Gustului exact asta și-a dorit: ca oamenii să nu uite cine suntem, că facem lucrurile special, că ne gândim foarte mult la cât de importantă e emoția în viața consumatorului nostru și că vrem să recreăm asta pentru el prin ceea ce facem noi cel mai bine – arta gustului.'

Alex este un deschizător de drumuri, un inovator, un vizionar al gustului, calități care au stat de altfel la baza colaborării cu IQOS. Brandul colaborează cu cei mai respectați experți în domeniu, care împărtășesc viziunea despre importanța gustului, despre avantajele explorării de noi senzații, de arome neașteptate și experiențe surprinzătoare.

Suntem curioși ce alte experiențe senzoriale ne mai pregătește brandul IQOS, iar până la următorul eveniment, dacă sunteți utilizatori adulți, rămâneți aproape de Instagramul @iqos_ro și veți fi primii care află unde, când și cum puteți fi parte din comunitatea IQOS.

Material susținut de IQOS.

IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din advertorial