Studiul BrandRo, realizat de Unlock Research pentru revista Biz, măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indicatori financiari și comerciali. Studiul are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărțire pe sex și vârstă a populaţiei între 18 și 55 de ani. Performanţa mărcilor românești este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse. Respondenții au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă, care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, obținându-se astfel topul final. O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reușește să-și menţină poziția în top, indiferent de fluctuațiile socio-economice specifice ultimilor ani.
Apa minerală este o categorie importantă și cu tradiție îndelungată în România. Borsec a obținut cel mai mare punctaj, ținând cont de importanța categoriei apă minerală, importanța brandului, gradul de utilizare și notorietatea. Regina apelor minerale Borsec este un brand cu o tradiţie de aproape 220 de ani, ce a reuşit să se impună prin calitatea deosebită, tradiție și prestigiu.