Avantajele și dezavantajele diferitelor instrumente de marketing online pentru companii

Marketingul este foarte important pentru lansarea, dezvoltarea și construirea unei afaceri de succes.

Fie că vindem produse simple, care sunt foarte căutate de clienți sau produse adresate unei categorii limitate de consumatori, promovarea este esențială pentru a ne face vizibili pe piață. O vizibilitate crescută îți poate aduce mulți vizitatori pe pagină, pe care ulterior îi poți transforma cu ușurință în clienți. Pentru a atrage și convinge cât mai mulți clienți este important să ne promovăm produsele într-un mod original, realist, corect și avantajos. Cumpărătorii aleg în funcție de prețul și calitatea produsului, utilitatea acestuia sau luând în considerare beneficiile prezentate prin campaniile de marketing. Pentru a înțelege ce modalitate de promovare se potrivește mai bine afacerii tale, venim în întâmpinarea ta cu avantajele și dezavantajele unora dintre cele mai folosite instrumente de marketing:


1.Marketingul prin email. Promovarea cu ajutorul adreselor de email colectate de la vizitatorii site-ului tău sau de la clienți este foarte utilizată și eficientă. Emailul este cel mai puternic mod de comunicare pentru a câștiga încrederea clientului, generând rezultate rapide și ajutându-te să îi fidelizezi mult mai ușor. Marketingul prin email este considerată strategia de marketing cu cel mai mare randament, care cu ajutorul unui software de email marketing, îți oferă posibilitatea de a segmenta și personaliza lista pentru a obține cele mai bune rezultate.


Dezavantajul marketingului prin email ar fi concurența, emailul tău concurând cu multe alte emailuri trimise către același destinatar. Este important să îți evidențiezi cât mai bine mesajul și să câștigi interesul cititorului.

2. Marketingul pe rețelele de socializare. Numărul tot mai mare de utilizatori ai platformelor de socializare precum Facebook, Instagram sau Twitter, ne arată faptul că marketingul prin social  media este o variantă de luat în calcul. Prin intermediul acestor rețele de socializare ne putem promova activ produsul, putem comunica rapid și transparent cu clienții și ne putem                    monitoriza concurența. Părerile utilizatorilor ne pot ajuta să ne îmbunătățim produsul și să avem cât mai mulți clienți mulțumiți și loiali. Costurile pentru promovarea pe rețelele de  socializare nu sunt mari și ne oferă o piață internațională de potențiali cumpărători.

Din cauza faptului că tendințele se schimbă foarte rapid sunt necesare multe ore de cercetare pentru a readapta campaniile de marketing conform noilor trenduri, acesta fiind un dezavantaj al promovării pe rețelele de socializare.


3. SEO. Optimizarea motoarelor de căutare poate aduce un aport important dezvoltării unui business prin creșterea calității și cantității traficului pe site-ul de prezentare. Un instrument SEO important îl reprezintă articolele cu un conținut original și optimizat, care abordează  subiecte de interes permanent, cu titluri interesante și cu o structură ușor de citit.  Impresiile și sugestiile clienților sau materialele explicite, concepute conform strategiei SEO pentru creșterea vânzărilor, pot aduce mulți vizitatori pe pagina ta. Marketingul prin SEO necesită foarte multe ore de munca și cercetare detaliată, dar rezultatele se vor vedea într-un timp relativ scurt. 


4. Vlogurile (blogurile-video). Vlogurile reprezintă în momentul de față cea mai populară modalitate de a crea conținut video, oferind promovări unice și credibile. Foarte multe companii au apelat la ajutorul influencerilor, înțelegând capacitatea acestora de a schimba percepția clienților și tendințele pieței. Vlogurile pot fi o modalitate de promovare potrivită și pentru afacerea ta dacă dorești să atragi un public tânăr. Un dezavantaj al marketingului prin vlogging îl reprezintă costurile destul de ridicate pentru colaborările cu anumiți vloggeri faimoși.


Dacă întâmpini dificultăți în stabilirea strategiilor de promovare sau vânzare găsești pe site-ul OLX o mulțime de articole utile despre cum să îți crești vânzările online, care pot fi benefice afacerii tale. Sunt foarte multe modalități și instrumente care te pot ajuta să îți promovezi eficient afacerea. Alege-le pe cele mai potrivite și bucură-te de succesul vânzărilor online!

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
 
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle