Automatizarea proceselor de business: 5 beneficii pentru companiile cu o creștere rapidă

Activitatea economică se bazează tot mai mult pe tehnologie, pentru creșterea eficienței și atingerea competitivității necesare pe diversele piețe globalizate ce caracterizează lumea de azi.

Automatizarea proceselor de business: 5 beneficii pentru companiile cu o creștere rapidă

Pentru a face față acestei realități, companiile apelează la automatizarea industrială, prin utilizarea de roboți performanți, și la automatizarea proceselor de business (APB) care se referă la fluxurile de informații, resurse și operațiuni. 

Prin dezvoltare de software dedicat APB, firmele beneficiază de integrări inteligente ale funcționalităților specifice fiecărui domeniu: software personalizat, automatizare a proceselor caracteristice companiei respective, soluții web customizate, pentru adaptarea interacțiunilor și sincronizarea la cerințele pieței. 

Astfel, companiile cu o creștere rapidă se bucură de atuuri competiționale semnificative, dintre care cele mai importante sunt următoarele:

  1. Utilizarea mai eficientă a forței de muncă

Automatizarea proceselor de business determină o alocare mai inteligentă a oamenilor pe posturi, sarcini și proiecte, astfel că forța de muncă va fi utilizată mai eficient, iar managerii vor avea mai mult timp să coordoneze persoane, nu taskuri sau foldere, pentru că activitățile repetitive, de rutină sunt preluate de sistemul automatizat.

Dinamica efectivului de personal va fi schimbată, în sensul că se va pune accent pe calificări legate de tehnologia datelor, sisteme electronice și comunicații mobile. În vederea identificării activităților potrivite pentru automatizare, se utilizează aplicații software speciale, prin care se analizează activitatea angajaților din toate departamentele companiei.

     2. Colaborarea mai bună între echipe, departamente și filiale

Implementarea unui software specializat în automatizarea proceselor de business are ca rezultat o colaborare mai bună între diferite departamente din firmă, datorită accesului instantaneu la fișiere partajate și la informații sortate conform priorităților la nivel de companie. 

Omisiunile, redundanțele, erorile de înregistrare și de prelucrare a datelor sunt eliminate, iar angajați din diverse echipe, chiar dacă sunt aflați în orașe sau țări diferite, colaborează doar la un click distanță. Astfel, companiile au la dispoziție platforme flexibile și scalabile pentru integrarea soluțiilor digitale pe întreg lanțul de producere a valorii.

     3. Customer service mai performant

Automatizarea proceselor de marketing oferă posibilitatea segmentării și prioritizării relației cu toate tipurile de clienți sau utilizatori ai produselor sau serviciilor realizate de compania respectivă. Comunicarea cu ei este îmbunătățită, întreg procesul de customer service este urcat la un alt nivel cu ajutorul tehnologiei și prin implementarea unor aplicații software axate pe APB. 

Companiile dispun de control și predictibilitate, pentru că au acces în timp real la infografice și rapoarte pentru fiecare client în parte. Soluțiile software APB pentru customer service sunt cele care fac posibilă armonizarea între automatizare și personalizare, la un nivel optim de performanță. 

    4. Un management mai bun al resurselor umane

Nu doar alocarea resurselor umane se îmbunătățește, ci și întreaga politică de human resources, pentru că timpul economisit în rezolvarea operațiunilor curente poate fi investit în creșterea organizațională, perfecționarea angajaților și gestionarea reacțiilor la schimbarea paradigmei comunicaționale.

Redefinirea cadrului în care operează omul în raport cu tehnologia necesită abordarea exhaustivă a transformării digitale, care influențează nu doar procesele economice, ci și angajații companiilor cu creștere rapidă, adaptată la noile modele de business.

     5. O organizare mai eficientă la nivel operațional și managerial

Automatizarea proceselor de business determină o organizare mai eficientă a companiilor, prin îmbunătățirea comunicării interne, reducerea costurilor și alocarea mai eficientă a resurselor, eliminarea erorilor manuale, optimizarea fluxurilor de lucru.

Acesta este prima etapă pentru trecerea la Business Process Management (BPM), care este o abordare sistemică a proceselor ce au loc într-o companie, pentru adaptarea dinamică și integrarea lor în noile tendințe tehnologice.

Sursa foto: shutterstock.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle