Cadourile de Crăciun corporate au un aspect retributiv al relației cu angajații, partenerii, furnizorii, clienții. Cu toate acestea, sunt și un instrument de comunicare puternic, unde empatia joacă un rol fundamental în alegerea unui cadou în funcție de contextul și caracteristicile destinatarului. Un bun cadou corporat de Crăciun poate deschide calea pentru multe relații. Dar când vorbim despre locul de muncă, angajații simt mai puternic că fac parte din companie. În plus, furnizorii, clienții, partenerii sau investitorii primesc, de asemenea, un apel clar la colaborare și încredere.
În acest articol, îți dezvăluim greșelile pe care nu le poți face dacă vrei ca relațiile cu echipa ta, clienții și furnizorii să fie consolidate.
Cadouri corporate, o oportunitate de a intra în legătură cu angajații
Cadourile corporate de Crăciun sunt o oportunitate de care trebuie să știi să profiți. Cu ajutorul acestora, companiile se pot conecta cu angajații lor. Tuturor le place să primească cadouri și acest lucru este și mai apreciat atunci când vine Crăciunul.
Există cadouri tradiționale, precum pixuri, ceasuri sau calculatoare, care pot fi apoi personalizate pentru a include sigla companiei. Dar companiile caută din ce în ce mai mult să facă diferența cu produse originale, precum pachete cadou cu bunătăți, care pot fi mai scumpe.
Este benefic să ai un asemenea cadou pentru angajații tăi de Crăciun pentru că asta arată că muncă lor este prețuită și apreciată. În plus, tu ca angajator ai ocazia să le arăți că le cunoști gusturile și îți pasă de bunăstarea lor. Cadoul corporat este, la rândul său, un bun instrument de loialitate pentru a crește performanța angajaților.
Coșurile de Crăciun sunt unul dintre cele mai populare cadouri pentru companie și cel mai bine apreciate de angajați. De asemenea, pot fi cadouri parteneri și colaboratori excepționale și de nerefuzat.
Cadouri de Crăciun corporate: cum să alegi?
În primul rând, reține că cadourile corporate nu sunt doar o altă strategie. Ele afectează direct sfera personală, așa că ar trebui să te gândești cu atenție la ceea ce vei oferi, ținând cont de caracteristicile individuale ale fiecărui destinatar, precum gusturile, aspectul fizic sau credințele. De asemenea, nu poți neglija contextul în care faci cadoul.
În caz contrar, riști să creezi efectul opus a ceea ce căutai, transmițând mesajul că cel care trimite cadoul nu a petrecut suficient timp gândindu-se la cealaltă parte. Cupoane de reducere, ambalaje, cadouri promoționale… Fără îndoială, detaliile contează, mai ales în vremuri de incertitudine economică.
Evita acest tip de cadouri corporate de Crăciun.
Mai jos, îți arătăm cele 8 greșeli pe care ar trebui să le eviți atunci când oferi angajaților, clienților sau furnizorilor cadouri corporate de Crăciun.
1. Alimente nepermise
Dacă nu cunoști obiceiurile receptorului, ai mare grijă să nu-i rănești convingerile. De exemplu, nu este o idee bună să oferi cârnați de porc unei persoane musulmane sau unui vegetarian.
De asemenea, ar trebui să fii precaut cu privire la posibilitatea apariției intoleranțelor alimentare și a alergiilor. La fel, este indicat să trimiți alimente sănătoase, care nu sunt descurajate atunci când persoană respectivă suferă de anumite boli.
2. Băuturi alcoolice care pot ofensă
În general, băuturile alcoolice au avantajul că sunt neperisabile și că, dacă destinatarul nu le consumă, își poate găsi ocazia să distreze o altă persoană cu ele. Cu toate acestea, ca și în cazul anumitor alimente, aceste tipuri de cadouri pot fi, de asemenea, nedorite.
3. Pericolele florilor
Unul dintre cele mai importante pericole îl constituie alergiile. Cu toate acestea, există și altele mai subtile pe care nu ar trebui să le neglijăm, precum mesajele. Pe de altă parte, în jurul florilor s-a dezvoltat de-a lungul secolelor o formă de comunicare, în funcție de specia și culoarea acestora. Și în timp ce mulți destinatari le ignoră, alții nu. Ar trebui să consulți un florar de încredere dacă florile pe care dorești să le oferi sunt perfecte pentru un cadou de Crăciun corporat.
4. Călătorii nedorite
Călătoriile sunt o opțiune excelentă de recompensă și servesc, de asemenea, pentru a face publicitate. Cu toate acestea, mulți pot avea alte planuri pentru datele programate sau pur și simplu nu iubesc să călătorească. Trebuie să ai grijă ca destinatarul să nu fie forțat să accepte călătoria.
5. Cadouri repetitive fără gust sau originalitate
Atunci când faci un cadou de Crăciun, trebuie să arăți un anumit gust, o capacitate de a anticipa emoții reconfortante la destinatari. În caz contrar, poți transmite celeilalte părți dezinteres și lipsă de implicare.
6. Detalii de mică valoare care transmit nepăsare
Dacă ceea ce îți dorești este, pur și simplu, să economisești cu cadourile de Crăciun, cel mai bine este să nu le faci. Spre deosebire de cazul precedent, nu se mai transmite grija pentru cealaltă parte, ci arăți chiar și zgârcenia.
7. Daruri de mare valoare care pot fi interpretate ca mită
Depășirea valorii cadourilor nu este permisă. Chiar dacă nu vrei asta, un asemenea cadou poate fi interpretat. Poate chiar să-l determine pe destinatar să creadă că cadoul este o modalitate de a-l condiționa.
8. Greșeli la cadourile de tip textil
Atunci când trimitem aceeași îmbrăcăminte la mulți destinatari, mai ales dacă sunt angajați, riscăm ca aceștia să interpreteze că exagerezi cu uniforma sau că vrei să influențezi felul în care se îmbracă, atât în interiorul, cât și în afara serviciului. Este de preferat să oferi vouchere din magazine specializate de care fiecare poate profită pentru a cumpăra ceea ce își dorește.
Cadourile corporate, pe lângă faptul că funcționează ca un stimulent extraordinar pentru angajați, sunt prezentate ca o strategie de marketing foarte eficientă, nu doar pentru a păstra clienții, ci și pentru a-ți stimula vânzările. Pe scurt, oferirea de cadouri de Crăciun angajaților și clienților este o modalitate de a intra în legătură cu aceștia. Cu toate acestea, este indicat să acționezi cu înțelepciune și să nu oferi produse sau experiențe pe care nu ai dori să le primești.