12 obiceiuri zilnice pentru a fi calma si linistita

Esti foarte stresata la serviciu in ultimul timp? Sa stii ca nu esti singura. De fapt, studiile arata ca 80% dintre oameni se simt exact la fel ca tine.

12 obiceiuri zilnice pentru a fi calma si linistita

Dar a fi stresata nu este rau numai pentru sanatatea ta mentala. Problemele de la serviciu sunt mult mai puternic asociate cu plangeri in legatura cu sanatatea fizica, decat problemele din viata personala, cu familia, prietenii sau chiar cele financiare.
In continuare, iti prezentam niste sfaturi pentru a-ti induce o stare de calm si de liniste si, implicit, a combate stresul!

1. Pune-ti alarma sa sune mai devreme

Dimineata este cea mai importanta parte a zilei tale – trebuie sa o incepi corect. In loc sa apesi butonul de amanare a alarmei din nou si din nou, incearca sa iti oferi timpul necesar pentru a te trezi usor si incet.

Bea un pahar de ceai verde si petrece-ti timpul in liniste, pregatindu-te pentru ziua ce va urma. Alergatul prin casa pe ultima suta de metri pentru ca te-ai trezit tarziu nu ofera zilei tale un start prea bun.

2. Scrie o lista rezonabila cu lucrurile pe care le ai de facut

Iti recomandam sa ajungi la lucru un pic mai devreme – ar putea suna oribil pentru unele persoane, dar iti va oferi timp sa te concentrezi pe ce ai de facut.
Rezerva-ti cateva minute din dimineata pentru a realiza o lista a tuturor lucrurilor pe care vrei sa le duci la bun sfarsit in acea zi. Incepe cu lucrurile mai urgente, apoi scrie scopurile pe termen lung. Taie sarcinile pe masura ce sunt indeplinite.

Aceasta abordare iti va reorganiza tot haosul mental intr-o lista folositoare. Ideea este ca vei deveni mai productiva la jobul tau. Insa tine minte, daca nu este totul gata astazi, mai exista si ziua de maine!

3. Organizeaza-ti constient spatiul

Dezordinea in afara poate cauza dezordine in interior. Rezerva-ti timp in fiecare saptamana sa iti faci ordine pe birou si pe spatiul din jurul lui. Arunca hartiile si obiectele de care nu ai nevoie. Minimalizarea haosului de pe birou reprezinta una dintre cele mai bune cai de a aduce calmul in viata ta.

4. Creeaza-ti o zona Zen

Dupa ce ai eliminat dezordinea din spatiul tau de lucru, incearca sa iti creezi un mediu care sa te calmeze si sa iti aduca liniste. Un parfum subtil aromoterapeutic de lavanda sau citrice iti poate oferi un plus de bunastare. Iar cateva plante si poate o micuta cascada vor aduce ceva din viata in aer liber la tine in birou. Un pic de atitudine Zen te poate ajuta pe termen lung!

5. Concentreaza-te pe fiecare sarcina, una cate una

In timp ce indelinesti sarcinile de pe lista, ramai concentrata pe cea la care te afli la momentul respectiv. Gandurile care te preocupa despre trecut sau viitor pot cauza anxietate si iti pot scadea potentialul.
Nu face din munca plictisitoare o corvoada, uitadu-te cum se misca minutarul ceasului. Oricat de neinteresant ar fi ceea ce faci, fa-o cu simt de raspundere. Lasa momentul prezent sa iti serveasca drept exercitiu de meditatie. Acceptand complet sarcina pe care o ai de facut, scazi nivelul stresului si iti creezi o pace interioara.

6. Practica respiratia constienta pe parcursul zilei

Atunci cand esti stresata si pastrezi tensiune in interior respiratia poate deveni superficiala, iar acest lucru accentueaza si mai mult starea de anxietate. Prin constientizarea ritmului respiratiei tale, aduci linistea inapoi in interiorul tau.

Respiratia constienta te ancoreaza in momentul prezent. Atunci cand te simti stresata si coplesita la lucru, permite-ti pentru cateva minute sa respiri natural si sa te concentrezi pe acel ritm, lasand grijile si anxietatea sa se imprastie si sa dispara.

7. Evita sa dai mesaje sau sa verifici social media

Nu mai putin de 60 de procente din oameni isi verifica conturile pe social media de multiple ori pe zi. Verificand statusuri si dand like-uri in mod compulsiv, te intrerupi din activitatea in care erai, te departezi de momentul prezent si te distragi. Iar toate acestea duc la scaderea productivitatii – combinatia perfecta pentru stres.

8. Ignora barfele de la birou

Este atat de usor sa te trezesti ca te plangi de un anumit coleg, de sef sau de un client. Palavrageala negativa si barfele au un mod aparte de a eroda linistea instituita si de a crea un mediu de lucru toxic. Atunci cand auzi barfe sau lucruri negative pe hol, in pauza, sau la dozatorul de apa, schimba subiectul sau indeparteaza-te. Fii tu schimbarea pe care vrei sa o vezi la birou.

9. Mananca alimente calmante

Mancarea pe care o alegem are o abilitate profunda de a fortifica sau din contra, de a slabi reactiile corpului nostru la stres. Iti recomandam grasimi sanatoase cum ar fi uleiul de cocos si avocado care iti hranesc creierul, cel responsabil cu raspunsul corpului la stres.

10. Evita alimentele negative pentru creier

Pe langa hranirea cu alimente corecte, este esential si sa le eviti pe cele care ar putea avea o influenta negativa asupra creierului. Acestea sunt zaharul, glutenul, dar si multe altele. Automatul cu mancare de la serviciu nu ar trebui sa constituie o optiune pentru tine – decat daca este plin cu salate proaspete.

11. Iesi afara cel putin odata in timpul zilei

Atunci cand ai o pauza, du-te si bucura-te un pic de razele soarelui. Vitamina D este esentiala pentru starea ta de bine si pentru functiile creierului. Daca nu este o zi insorita, chiar si simplul fapt ca iesi la aer curat iti poate imbunatati ziua stresanta.

Gaseste o cale de a te conecta cu natura. Chiar daca este si un singur copac in curtea interioara, du-te si stai langa acela! Stai linistita pentru un moment si exerseaza-ti respiratia constienta.

12. Du-te devreme la culcare

Asigura-te ca ai parte de multe ore de somn pe noapte pentru a-ti reincarca bateriile pentru urmatoarea zi. Studiile arata ca optima pentru majoritatea oamenilor este o perioada de somn de 7 ore.

Text: Ruxandra Marin
Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din lifestyle